söndag 4 juni 2017

Braid Hills

Garn: Svarta Fårets 2 trådiga ullgarn,
Stickor 3,5 & 3,75
Mönster: Braid Hills av Kate Davies

Denna kofta köpte jag mönstret till för nästan två år sedan. Då la jag upp i ett garn som efter någon dm stickning sa att nej, jag och den här koftan är inte gjorda för varandra. Mönstret fick vänta, och sedan hittade jag ett garn som stämde mer med den målbild jag hade, Svarta Fårets 2 trådiga ullgarn, för den kli känsliga är detta garn kanske inte något som skall väljas, men för mig gör det inget.

Mönstret är skapat av Kate Davies. Jag har en bok som hon skrivit, med fler koftmönster i. Alla är fina, så jag har svårt att välja vilken jag skall göra härnäst. Jag har använt koftan flitigt sen den blev färdig och garnet håller sig fint.





2 kommentarer:

  1. Väldig fin kofta, och du klär i den!

    SvaraRadera
  2. Otroligt fin kofta, som passar dig fint. Knappbandet blev lite pricken över i. Förstår att du använder den flitigt.

    SvaraRadera