onsdag 18 januari 2012

Britta mössan

Så är Britta färdig. Köpte mönster och det röda garnet redan våren 2011, men det tog ett tag innan jag kom mig för att införskaffa botten granet. När det så väl var hemma gick det undan och nu har jag en mössa som inte bara värmer utan också är fin.


Garn: Gröna, Schoppel Wolle Admiral 75% ull 25% polyamid
Rödskiftande, Schoppel Wolle Zauberball 75% ull 25% polyamid
Stickor: 2 och 2,5
Mönster: Britta mössa av Johanne Ländin

Efter några dagars användande är slutsatsen skön modell och skönt garn. Men funderar på att göra en till fast då ta bort nedersta blomraden. För om mössan skall sitta utsträckt på mig så alla blommor kommer till sin rätt får jag dra ner mössan mer än vad jag vill bära den. Men använda den gör jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar